Bábel-torony - háziállatos

5 200 Ft

6 db egymásba illeszthető fából készült kocka, mely rendkívül ötletesen sokféle ismeret, tevékenység gyakorlására alkalmas. Míg a legkisebbeket elbűvöli, hogy a kockákat egymásba illesztheti vagy egymásra teheti, a nagyobbacskák számolhatnak a segítségével, sőt a betűk megismerésére is nyílik mód a stabil kockák által. Később apró tárgyak tárolására is kiválóan alkalmas lesz.
Fejlesztési területek:  szem-, kézkoordináció, térbeliség, észlelés: mérettapasztalat, analízis, szintézis, okság, következtetés, kreativitás, ismeretbővítés, matematikai gondolkodás (logika, számfogalom, műveletvégzés)

Szállítás Bolti készleten
Házhoz szállítás futárral A szállítás a rendelés leadási időpontjától függően 1-5 munkanap
Termékadatok
Cikkszám:
F2037A
Kiknek ajánljuk: 
Hányan játszhatják: 
1-1 fő
Korosztály: 
1 éves kortól 6 éves korig
Szülői felügyelettel ajánlott
Csomagolás: 
karton doboz
Tisztítás: 
Száraz ruhával
Anyag: 
Fa
Méret: 
47 × 10.8 × 10.8 cm
Súly: 
0 g
Játékötletek

A kockapiramisok rendkívül jól kihasználható játékok.
A legkisebbek megtanulják általa, hogy csak a kisebb tehető bele a nagyobba.
De később is soklehetőséget ad, sokféle játékra.

Tartozékok: 6 db egymásba illeszthető, 5 oldalán festett fakocka

Életkor: 1-6 éves gyermekek részére

Fejlesztési területek: gondolkodás, logika, szem-kéz koordináció, matematikai gondolkodás

Fontos: a játék nemcsak 1-2 éves kor között, hanem 5-6 éves korban is használható, akár műveletvégzésre is.

1-2 év közötti gyermekeknek

1. Ismerkedjenek meg a játékkal! Vegyék ki az összes elemet, legyenek nyílásukkal lefordítva, engedje, hogy a gyermek pakolgassa őket! Ha valamelyik felfordul, mutassa, hogyan helyezhet bele egy másikat! Ha elunta, tegye egymásba ön a dobozokat úgy, hogy ő is láthassa.

2. Csak a legnagyobb kockát vegye elő! Irányítsa figyelmét a mozdonyra! Mit „mond” a vonat? Sihuhuhu. Hol van a nagy kereke? Hol vannak a kisebb kerekei? Számoljuk meg, mennyi van? Egy, kettő, három (Tegye rá az ujjacskáját egyesével a kerekekre.) Mi van még ezen a kockán? Autók. Hol vannak a kerekek? És a lámpák? (Ezt más-más alkalmakkor, más-más kockán végezzék el!)

3. Tegyen ki 3 kockát, nyílásukkal felfelé fordítva! Engedje, hogy a gyerek egymásba illessze őket! Ha nem elég ügyes, akkor azokat válassza, amelyek méretükben jobban eltérnek. (6,4,2)

4. Vegye ki az 1, 3, 4, 5-ös kockákat. Az 1. kockán lévő tehénkére hívja fel a gyermek figyelmét, majd tegye bele az 5-ös kockába! Kérdezze! Melyikbe tettem? Keresd meg!

5. Vegye ki az 1, 3, 4, 5-ös kockákat. Az 1. kockán lévő tehénkére hívja fel a gyermek figyelmét, majd borítsa rá az 5-ös kockát. Kérje a gyermeket, hogy keresse meg a tehénkét!

6. Tegye egymásra Ön a 6, 5, 4-es kockákat, hogy torony legyen! Kérje a gyermeket, hogy építse tovább!

7. Tegye sorba a kockákat úgy, hogy a gyermek oldalról vagy felülről jól láthassa az egyedülálló ábrákat (alma, méh, mozdony, stb.) Kérdezze tőle: Melyik a méhecske? Azt tegye félre. És így tovább…

8. Tegye sorba a kockákat úgy, hogy a gyermek oldalról vagy felülről jól láthassa az egyedülálló ábrákat (alma, méh, mozdony, stb.) Kérdezze tőle: Melyiket lehet megenni? Melyek az állatok? Melyekkel lehet utazni? Alkossanak párt belőlük, tegyék egymásba a 2-2 dobozkát!

9. Építsenek lépcsőt a kockákból! Egy baba vagy plüssállat menjen fel a színpadra, és énekeljen valamilyen dalt!

10. Tegye szájával felfelé a dobozkákat! Tegyen az egyikbe kekszet, engedje, hogy a gyermek megkeresse!

11. Tegyen valamennyi kockába valamilyen apró játékot! Kérje a gyermeket, valamennyit rakja át a legnagyobba!

12. Fordítsák úgy a dobozkákat, hogy a nyílásuk oldalra nézzen! Keressen olyan figurákat, játékokat, amelyek beleférnek egy-egy dobozkába! Kérje a gyermeket, valamennyit tegye be egy-egy barlangba, oda, ahová kényelmesen befér! (Ön előzőleg próbálja ki.) Legyen olyan nagyságú is, amelyik sehová nem fér be.

13. Építsék fel a tornyot úgy, hogy a nyílásukat lássák! Tegyenek mindegyikbe valamilyen apró figurát, állatkát. Ilyen emeletes házban laknak az állatkák. Menjen át egyik a másikhoz beszélgetni! A téma lehet az időjárás, az ebéd, az öltözködés.

14. Építsenek 3-3 elemből tornyot úgy, hogy a nyílásukat lássák! Melyik a magasabb? Hogyan cserélgessük a lakásokat, hogy a két ház közel egyforma magas legyen? (Ezt Önnek kell mutatnia) (Nem lesznek pontosan egyforma magasak. Tegyenek bele állatkákat, figyeljenek rá, kinek ki lesz a szomszédja! Pl. az oroszlán ne lakjon gazella mellett.

15. Tolja össze szájukkal egybefordítva az 5-6, 3-4, 1-2 kockákat! Az egyikbe rejtsen el egy kekszet, keverje össze a zárt kockákat, engedje, hogy a gyerek keresgélje a kekszet! A 2. változatnál segítsen neki úgy, hogy felemeli mindhármat, és megrázza őket előtte. Vajon észreveszi, hogy melyikben zörög valami?

16. Építsék fel a kockákat két toronyba (így könnyebben átlátható) úgy, hogy a számokhoz illő képek legyenek szembe! Kérje a gyermeket, mutassa meg, melyiken vannak a bohócok, az órák, a macik. Hány macit látsz? Egy, kettő.

4-6 éveseknek

1. Építsék fel a tornyot úgy, hogy a pöttyök legyenek szembe! Számolják meg őket felülről lefelé! Mindig számlálják meg egyesével a pöttyöket! (4-esnél: egy, kettő, három, négy – a gyerek mutassa, melyik pöttyöt számolja)

2. Rakják a kockákat vízszintesen sorba a pöttyök alapján 1-6-ig! Kérje a gyermeket, forduljon el, s Ön változtassa meg egy kocka helyét! Hová kell visszatenni?

3. Állítsák párokba a kockákat, azt az oldalukat vizsgálják, amelyiken a számoknak megfelelő darabszámú kép van. A párok közül, melyiken van több?

4. Rakják a számképük alapján vízszintesen sorba a kockákat, közben sorolják a számok nevét. Tényleg annyi pötty van a kockán, amennyi a szám? Ellenőrizzék!

5. Költözésnél mennyi tárgy lesz abban a dobozban, ahová betesszük az egy hintalovat és két macit? Számold meg! És ha három bohóc kerül egy dobozba a két macival? Számolj úgy, hogy a kocka pöttyös oldalát fordítod magad felé, és azt számolod össze.

6. Milyen színűek a kockák? Sorolják el egyesével! Ellenőrizze: melyik a piros, melyik a zöld?

7. Melyik kockát választaná a fű? (zöld) Melyiket választaná a Nap? (sárgát) A narancs, a víz, a tűz, a szilva?

8. Tegyék ki az alma és az autó kockáját, a leírt nevükkel, egymás mellé. Melyik betű van mindkettőben? Hány „a” betű van összesen a két szóban? Nézzük meg, van „a” betű a többi névben? Írd le a levegőbe az A betűt!

9. Tegyék sorba a tárgyak írott nevével a kockákat! Vizsgáld meg az ALMA szó második betűjét! Van L betű a többi szóban? És M betűt találsz?

10. Hány betűből állnak a szavak? Számold meg őket! (Megismerkedik a kettős betű fogalmával – ny) Hogyan tudná egy robot kimondani ezeket a szavakat? (Elválasztás)

A játékötletek segítségével számtalan gyakorlásra nyílik lehetőség. Használja minél többször a játékot az iskolába lépés előtti időszakban.