Vidám állatok – 3 éves kortól
Az ilyen játékok sok figyelmet igényelnek. Rávezetik a gyerekeket arra, hogy több dologra is, például a bábok mozgatására és a beszédre, a történetre is figyeljenek.
Különböző állatokat rajzolunk papírra, kiszínezzük, kivágjuk és egy pálcikára ragasztjuk őket. Azután kezdődhet a bábszínház az asztal szélén.
A kisegér talált egy nagy tököt, aminek a belsejét kirágta és beköltözött.
„Ki költözik be az én házacskámba?” – kérdezi a kisegér.
Ekkor jön a fehér kis liba, aki szeretne a kisegérrel lakni, ezért megígéri, hogy mindig kimossa a tóban az egérke ruháit. Aztán jön egy rák, aki megígéri, hogy kiszabja az egérke ruháit. A történet bárhogy folytatódhat, jöhetnek további szereplők is.
Az én lovacskám – 3 éves kortól
A testközeli játékokra a gyerekeknek az érzelmi stabilitásuk megőrzése miatt is szükségük van. Ereszkedjen négykézláb a földre. A gyermek felülhet az ön hátára. Aztán trappoljon végig
a kis lovasával a lakáson, először egészen lassan, aztán egyre gyorsabban. A gyermek kapaszkodjon az ön nadrágjának szélébe vagy övébe. Legközelebb a ló még temperamentumosabb lehet.
Akadályok az úton – 3 éves kortól
A gyerekeknek mozgásra van szükségük, ez velük született „program”. A gyermek utazásra indul a szoba egyik végéből a másikba. Eközben különböző akadályokat kell leküzdenie: átmászni a ládán, átkúszni az asztal alatt, átugrani egy párnán, egy összetekert gyapjútakarón egyensúlyozni…
A vak horgász – 4 éves kortól
A próbatétel jellegű játékok nagyon vonzóak a gyerekek számára. A vízzel játszani mindig jó ötlet. Egy kis langyos víz a fürdőkádba, pár lebegő pingpong labda, kisebb palackok, dobozok és egy szűrőkanál, valamint egy kendő kell a játékhoz. A játékos szemét bekötjük, s ő addig horgászik a szűrővel, amíg valamennyi tárgyat „partra” nem teszi.
Ki lesz gazdagabb? – 4 éves kortól
Matekozni játékosan is lehet. Tegyünk tíz fémpénzt egy műanyag pohárba. Felváltva öntjük ki őket az asztalra. Minden dobás után megszámoljuk, hány érme fekszik számmal felfelé, és felírjuk egy lapra. Akinek öt kör után a több pontja van, az dönthet arról, mi legyen a vacsora.