Mindenki alig várja, hogy végre elérkezzen a szünidő, és a gyerekek kedvükre játszhassanak. Aztán alig telik el pár nap, és azt látjuk a gyerek nem tud mit kezdeni magával. Vagy a felnőtteket nyúzza vagy egész nap a tévé vagy a számítógép előtt ücsörög, és látszik, nem érzi jól magát. Nem tud a nagy szabadsággal mit kezdeni. Nem kell ezen csodálkozni, hisz a gyerekek szervezőkészsége még alacsonyabb szintű, és döntési jogkörük sincs arra vonatkozóan, mikor mit csináljon a család. Az óvodában, iskolában a nap szervezetten ment, a keretek biztonságot és értelmet adtak a napnak. Aki azt szeretné, hogy a gyermeke ne nyűglődve töltse a nyarat, kénytelen azokra a napokra, amikor a gyermek otthon tölti az időt, forgatókönyvet írni. A napi programot a gyermeknek is el kell mondani. Azáltal ugyanis, hogy tudja, mi fog történni aznap, a maga dolgait is ahhoz igazítja. Persze lehet, hogy ezerszer megkérdezi, hogy „mikor megyünk már fagyizni”, mégis jó, ha ő is tisztában van a napirenddel. Egy nagyon egyszerűen felvázolt rajzos kép segítheti a kisebb gyermeknek a megértést.
Legyen világos a számára, hogy amíg délelőtt főzünk, ő legózhat. Utána megsétáltatjuk a kutyát és fagyizunk. Délután teendőnk van, amihez nekünk nyugalom kell, ő addig ragasszon egy képet a matricáiból. Majd, ha végeztünk, kimegyünk biciklizni stb.
A nyár a matricás foglalkoztató füzetek idénye. Több napra vagy akár hétre naponta nyerhetünk egy-két órát, ha csemeténk rászokik a képalkotás örömére. Ha meghallgatjuk, miről szól az általa kialakított kép, vagy hogyan oldotta meg a feladatokat a munkafüzeteben, és megdicsérjük, amiért nyugodtan elintézhettük a dolgunkat, nem lesz az az érzésünk, mégiscsak jobb, ha a gyerek óvodában van iskolában van.
http://www.tudatosszulo.hu/termekkereso?search=matric